Skip to content
PPC-annonsering

Generer flere kunder med PPC.

Ta i bruk et av de mest lønnsomme verktøyene for digital skalering og generer sterke resultater fra start.

Instagram
Facebook Ads
Google Ads
Bing Ads

Hva er PPC annonsering?

Pay-per-click er en form for betalt digital annonsering som kan gi deg umiddelbare resultater i form av trafikk til nettsiden, konverteringer og salg. I tillegg kan PPC-annonser hjelpe bedrifter med å øke merkevarekjennskap på både lokalt, nasjonalt og internasjonalt nivå. De tre største PPC-kanalene per dags dato er Google Ads, Bing Ads og Facebook Ads. Alle disse kanalene har sine styrker og svakheter. 

Google Ads

Google Ads er den største blant dem alle. 70% av all søk går gjennom Google og  mulighetene her er endeløse. Her finnes det flere former for annonseringstyper, men den mest vanlige er Google Search Ads som du vanligvis ser på toppen av flere google-søk.

Å øke trafikken inn til hjemmesiden din gjennom Google Ads er alltid det første målet, men det er hvem som besøker siden og hva de gjør videre der som avgjør om du lykkes med annonsene dine. 

Bing Ads 1

I likhet med Google Ads er Bing Ads en annen PPC-kanal. Selv om Google Ads dominerer søkemarkedet, har Bing Ads fortsatt en andel på over 20% i markedet. Dette tilsvarer fortsatt et regnestykke på flere milliarder hvert år.

Det er mange muligheter for bedrifter å drive trafikk inn til hjemmesidene sine gjennom Bing Ads. Å kjøre en annonser her gir de samme fordelene som å kjøre Google Ads.

Facebook Ads

Facebook, som sammen går med Instagram, er verdens største sosiale medienettverk, noe som gjør det til et utmerket sted for å bygge merkevarekjennskap, øke nettsidetrafikken og komme i kontakt med kunder.

Under panseret fungerer Facebook-annonser på samme måte som Google Ads og Bing Ads i den forstand at du kan levere annonser til personer som potensielt er interessert i produktene eller tjenestene dere leverer. Det er imidlertid en stor forskjell, Facebook-annonser regnes som utgående markedsføring.

Denne forskjellen krever en spesiell tilnærming når det gjelder strategi og utførelse. Å skyve annonser foran folk mens de sosialiserer med venner og familie kan gå mange veier, det er derfor viktig at man har disse tre punktene korrekt:

Annonsetype – Velge den beste kombinasjonen av overskrifter, bilder og oppfordringer til handling gjennom omfattende tester.

Segmentering – Velge riktig publikum gjennom Facebook sitt verktøy for demografi, interesser eller bygge tilpassede målgrupper.

Relevans – Annonsens relevans har en direkte innvirkning på hvor mye du betaler. Derfor må annonsene dine tilpasse behovene til kundene dine.

Leithe Elektro Logo
“Lightvision har vært en flott markedsføringspartner for oss. Ved hjelp av de digitale løsningene de har presentert og gjennomført, så har vi klart å skape mer forutsigbarhet for fremtiden. Det å kunne kontrollert øke trafikken under perioder hvor det trengs, og motsatt under andre tider, er noe av det som gir oss trygghet og muligheten til å vokse kontrollert som bedrift. ”
Leithe Elektro
Vegar Sandvik
Daglig leder, Leithe Elektro

Hvordan kan vi hjelpe deg?

For å bygge det riktige systemet og alt i alt lykkes med PPC-annonseringer så handler det om å finne den riktige kombinasjonen av søkeord, annonser, landingssider og optimaliseringsprosesser. Du har kanskje ikke tiden tilgjengelig til å teste og finne ut av dette. Ikke bare kan du tape penger på annonsekostnader, men også mulighetene som kunne ha presentert seg langs veien.

Vi er der for å hjelpe bedrifter med å lykkes med dette fra starten. Gjennom årene har vi hjulpet flere bedrifter i forskjellige bransjer med å lykkes med PPC-annonsering og vi har lært hvordan man skaper et godt forhold mellom byrå og bedrift. Vi har bygget våre PPC-prosesser basert på hva som gir våre kunder de beste resultatene, samtidig som at vi bygger et sterkt samarbeid over tid.

Snakk med oss

Vi hjelper deg med å kartlegge hvilke alternativer du burde satse på. 

Lightvision AS trenger kontaktinformasjonen du oppgir for å kontakte deg om tjenestene og forplikter seg til å beskytte og respektere ditt personvern. Ved å trykke ‘Send’ godkjenner du at Lightvision bruker opplysningene til å ta kontakt om våre tjenester samt annet innhold som kan være av interesse.